Vandaag was er voor de derde dag op rij een show met Drones boven Het IJ. Ik ben er even naartoe geweest en heb dit filmpje samengesteld.

Continue reading...

Eindelijk was er weer eens onweer. Wel erg laat deze keer, maar voor een keer moet dat kunnen. Veel plezier!

De branders zijn binnen en dat moet natuurlijk even getest worden. Eerst naar het tankstation om wat benzine te halen en nu bakken we lekker een eitje! ;-)

We zagen luchtballonnen toen we van het strand kwamen en omdat we toch even tijd hadden, zijn we er achteraan gegaan in de auto. Het was nog even moeilijk om ze te vinden, vooral omdat ze in het begin heel ver waren en toen we dichterbij kwamen ze al aan het landen waren. Toch hebben we er een paar...

Continue reading...

Ik kreeg een melding op mijn telefoon dat de brandweer vlak bij in actie was gekomen. Dat was het geval, een trafo huisje bij het zwembad was in de fik gevlogen. Vermoedelijk omdat het zo ongelooflijk warm is en dit huisje ook nog eens tussen de bosjes stond. Ik denk dat de koeling niet zo goed werk...

Vandaag was het schoolreisje op school. De kids stonden al vroeg in de morgen te stuiteren. Saskia was mee als hulp. Ze hebben zich goed vermaakt!

Vanmorgen waren we al om 08:45 onderweg richting Kaatsheuvel. Eerst snel even de banden opgepompt en getankt en toen kon de reis beginnen. De kids keken er al weken naar uit, vandaag gingen we naar De Efteling om de verjaardag van Opa Michael te vieren.

Het spookhuis was wel leuk, al vond Imar het...

Brandweer

brand

Er was een brandje bij de Boulevardflats. Daar ben ik vroeger veel geweest, want ik woonde er vlak bij. De schade valt wel mee denk ik.

Tent kopen

tent

Vandaag zijn we er even op uit geweest om naar een tent te kijken. Nog eventjes en het is alweer zomervakantie en dan is een tent wel handig dit jaar, want we hebben geen huisje geboekt. Na alles bekeken te hebben, hebben we besloten om meteen een tent mee te nemen. Het is degene geworden die je hie...

Continue reading...

Imar is op kamp met zijn wedstrijdzwemmen ploeg. We hebben hem met z'n allen gebracht. Hij blijft het weekend daar alleen, gelukkig kent hij 1 van de begeleiders goed. Volgens mij vinden papa en mama het spannender dan Imar zelf :-)

Misschien wel één van de mooiste liedjes die ik ken.

Onweer

onweer

Er was een fiks onweersbuitje onderweg naar ons en dan is het een goed moment om in de auto te stappen en er even van te genieten.

Er stond een grote legerhelicopter op het vliegveld in Lelystad!

Mijn nieuwe schonen zijn binnen. Naast de 'nette schoenen' die ik heb van Vivobarefoot, nu ook gewone 'sportschoenen'. Deze zijn ook 'barefoot' schoenen, dus een hele dunne zool, geen hak en een lichtgewicht schoen. Deze zal ik voornamelijk naar kantoor aan hebben.

We zijn gezellig naar het Bevrijdingsfestival geweest. Op het grote plein werd muziek gemaakt waar we niet zo heel gek van waren, maar de andere pleinen waren des te leuker.

We zijn weer bij de Dodenherdenking in Almere Haven geweest. Deze keer mochten de kinderen bloemen leggen. Dat vonden ze spannend, maar ook wel erg leuk. Zo spreekt het toch wat meer aan.

Gewone schoenen

Ik heb altijd schoenen gedragen. Toen ik jong was voornamelijk sportschoenen 'sneakers', later meer 'gewone schoenen'. In huis loop ik wel al heel lang op blote voeten en natuurlijk op de plaatsen waar het gebruikelijk is zoals in een zwembad, op het strand et cetera. Na elke aanko...

Continue reading...

Er was een heus circus op school!

Ik ben wezen kijken bij een paasvuur, namelijk degene bij Nagele. Het was best druk en het vuur was best groot. Ik kon het al kilometers ver zien vanaf de A6.